1.
Álljunk a póni bal oldalára, a lapocka mellé, és a kantár mindkét végét fogjuk a bal kezünkbe, közvetlenül a mar előtt. Ügyeljünk, hogy a túlsó oldali kantárszár rövidebb legyen.
2.
Ha attól tartunk, hogy felszállás közben véletlenül meghúzhatjuk a póni száját, a kantárhoz fogjunk hozzá egy marék sörényt is.
3.
Jobb kezünkkel fogjuk meg a kengyelt, és helyezzük el benne a lábunkat.
4.
Ugorjunk egyet, hogy a póni oldala felé nézzünk, hajtsuk le a csizmánk orrát, hogy ne döfjön bele a póni oldalába, és készüljünk a fellendülésre.
5.
Fogjuk meg a nyerget a túloldalán, középtájon, és lendüljünk fel. Ahogy átvetjük rajta a lábunkat, jobb kezünket középről helyezzük át a nyereg elülső, jobb oldali részére.
6.
Óvatosan üljünk le, és jobb lábunkat helyezzük el a kengyelben. Lovaglásra készen vegyük kezünkbe a kantárt. Ellenőrizzük, hogy a biztonsági kengyelek gumirésze a külső oldalon van-e. Ha változtatnunk kell a kengyelszíj hosszán, most tegyük meg. Ez úgy végezhető el, hogy egyik kezünkbe fogjuk a kantárt, a másikkal pedig felhúzzuk a szemközti oldal kengyelszíjának végét, amíg a csat a megfelelő lyukba nem kerül. Ezt addig kell gyakorolnunk, amíg anélkül nem megy, hogy lenéznénk, bár ez eleinte nem lesz könnyű. Miközben a szíj hosszát állítgatjuk, lábunk maradjon a kengyelben. A kegyel helyes hosszát felszállás előtt megbecsülhetjük, mégpedig úgy, hogy ujjunkat a kengyelszíjakra helyezzük. A kengyelnek ekkor a hónaljunkig kell érnie.
|